Ecomail a Shoptet Nastavenie

Pripravili sme pre vás podrobný návod ako nastaviť a prepojiť Shoptet a Ecomail. Ecomail je e-mailový nástroj určený pre marketingové účely.

Jeho výhodou je možnosť tvorby automatizácií, pop-up okien a ďalších pokročilých funkcií pre online marketing.

Ako prepojiť Ecomail a Shoptet?

1. Inštalácia doplnku Ecomail do administrácie Shoptetu

Nainštalujte si doplnok pre Ecomail zo stránky Shoptet doplnkov. Umožní vám to synchronizovať kontakty medzi Shoptetom a Ecomailom. Do Ecomailu vám budú padať maily klientov, ktorý súhlasili s odberom noviniek. Z administrácie Ecomailu budete rozosielať newslettery.

2. Overenie domény pre odosielanie mailov

Toto je pre začiatočníkov pomerne zložitá časť kde sa dá aj veľa pokaziť. Pre odosielanie potrebujete overiť doménu a to kvôli tomu, aby odoslané newslettery vašich zákazníkov nepadali do spamu.

Úplne najlahšie sa robí nastavenie ak používate pre správu domény Websupport. Na stránke Ecomailu nájdete podrobný návod na prepojenie domény v prípade pravádzkovateľa Websupport.

Ecomail pripravil podrobné návody pre overenie domény pre viacero prevádzkovateľov.

POZOR: v prípade, že vaše name servery domény máte na nasmerované na NS Shoptet, tak vám treba zmenu DNS spraviť nie u doménové registrátora ale priamo v administrácií Shoptetu. Sekcia „NASTAVENIE -> HOSTING -> DNS, a tam pridať potrebné doménové záznamy.

Video návod pre overenie domény u Websupportu

Návod pre overenie domény pre iných registrátorov TU

3. Nastavenie automatizácie

Následne odporúčame nastaviť prvú automatizáciu pre zber kontaktov z vášho online obchodu. Na stránku e-shopu sa pridá vyskakovacie pop-okno. V tom okne bude môcť každý nový zákazník zadať e-mail pre odber noviniek. A vy im za to automaticky odošlete časovo obmedzený kúpon so zľavou napr. 10%. A následne sa zákazníkovi za 6 dní pripomeniete, aby si kupón uplatnil, lebo bude končiť. V prípade, že zákazník spravil objednávku ešte predtým, tak mu automatizácia kupón nebude posielať.

Pri automatizácií je nutné vytvoriť mapu automatizácie. Základnú mapu správania mailovej automatizácie je možné vidieť na nižšie priloženom obrázku.

Pozor: Najprv vytvoríme automatizáciou a až potom pop-up okno.

4. Pop-up okno

V ďalšom kroku vytvoríme vyskakovacie okno pre zber kontaktov. Vy budete dávať zákazníkovi zľavu a on vám dá na výmenu svoju mailovú adresu, a súhlas pre odber noviniek. Niečo za niečo aj tu funguje.

Návod na nastavenie pop-up okna v Ecomaily podobný návod. Toto nastavenie sa robí v administrácií Ecomailu v sekcii KONTAKTY -> ZOZNAM KONTAKTOV (podľa názvu, aký ste mu dali) -> FORMULÁRE.

Vytvorené pop-up okno je nutné pomocou kódu vložiť do sekcie VZHĽAD A OBSAH -> EDITOR -> HTML v administrácií Shoptetu.

Návod ako pridať pop-okno do Shoptetu pripravil veľmi podrobne sám Ecomail.

5. Čo ďalej

Pop-okno funguje vám zbiera kontakty, automatizácia rozosiela zľavové kúpony. A e-shop je napojený na Ecomail. Vám sa hromadí mailová databáza. A keď usúdite, že mailov máte v databáze dosť, tak môžete začať tvoriť mailové rozosielky.

Ako prvé môžete poslať informácie o produktoch, akciách, zľavové kúpóny a všetko ďalšie o čom si myslíte, že priláka vašich zákazníkov k nákupu.

Ecomail umožňuje pri prvom prepojení s Shoptetom rozosielku zdarma. Treba si to po prepojení vyžiadať. Prípadne má nižšie balíky služieb do určitého množstva kontaktov, kedy je tiež možné rozosielať maily. Aktuálne jedine pre balíku služieb Marketer+ je možné sledovať aj hodnotu tržby v EUR.

Čo pre vás vieme urobiť?

Celý vyššie uvedený rozsah prác vieme pre vás urobiť.

Napište nám vaše požiadavky prípadne si nechajte od nás navrhnúť riešenie pre váš e-shop.

Published On: 4 decembra, 2023 / Categories: Shoptet e-shopy, Video návody /